Круїзний ринок в 2016 році очікує 60% зростання
У цьому році в круїзи по всьому світу відправляться не менше 24 млн пасажирів. Такі прогнози Міжнародної асоціації круїзних ліній (CLIA). Вісім з десяти учасників CLIA заявили, що вони очікують збільшення продажів. Планується запуск 27 нових океанських і річкових круїзних маршрутів.
Як підкреслюється в звіті асоціації, з 1980 року круїзна галузь не показує ніяких ознак уповільнення. Якщо на початку 80-х років минулого століття круїзний ринок нараховував близько 1,5 млн пасажирів, то вже в 2006 році це були 15 млн чоловік, а в 2016 році показник, згідно з прогнозами, виросте ще на 60%.
Стабільний попит на круїзний продукт обумовлює і будівництво суден: сума заявлених на сьогодні інвестицій в створення нових океанських лайнерів перевищує 6,5 млрд доларів. Поряд з цим галузь генерує і позитивне економічне вплив: у 2015 році витрати круїзної індустрії склали майже 120 млрд доларів, підтримуючи зайнятість майже 1 млн чоловік.
Експерти CLIA виділили кілька основних трендів розвитку круїзної індустрії на найближчі роки. По-перше, це зростання популярності річкових круїзів. У 2016 році, як очікується, на круїзні маршрути учасників CLIA, флот яких в сукупності налічує 170 судів, вийдуть 18 нових річкових судів.
По-друге, продовжиться зростання круїзного флоту: якщо в 2015 році в світі налічувалося близько 470 круїзних суден, то в 2016 році їх кількість збільшиться на 27 одиниць.
По-третє, продовжиться круїзний бум в азіатському регіоні, де ще 5 років тому ринок був практично не розвинений. Сьогодні Азія є найбільш швидкозростаючим регіоном в круїзної індустрії. Між 2012 і 2014 роками обсяг пасажирських перевезень тут подвоївся – до 1,4 млн осіб. Трохи менші темпи зростання показує Австралія, але і тут за 10 років круїзний ринок виріс майже в 10 разів.
Стабільність продажів круїзного ринку буде стимулювати і зростання числа компаній і турагентів, що продають цей продукт. На сьогоднішній день вже більше 30000 туристичних компаній є членами CLIA, а ще 6 років тому учасників цього ринку було в два рази менше.
Що стосується споживчих пріоритетів, продовжить рости прагнення туристів до розкоші, все більшої популярності набуватиме такий сервіс, як послуги консьєржа та персонального дворецького, гурман-круїзи і яхтові тури. Оскільки круїзи приваблюють платоспроможних пасажирів, все більше брендів захочуть відкрити на борту лайнерів свої магазини. Також круїзні компанії запускають все більше послуг і розваг, націлених на сімейну аудиторію.
За оцінкою CLIA, в 2016 році на маршрутах збільшиться кількість діб в портах заходу, у пасажирів буде більше можливостей зануритися в місцеве середовище, збільшиться кількість і різноманітність екскурсій. Продовжить розвиватися і “мультикультурний” тренд, тобто, максимальне уявлення національних кухонь, ресторанів, магазинів, шоу та інших елементів розваг і сервісу на борту лайнерів.